fredag 27 januari 2017

Januarilönen

Årets s.k fattigaste månad är nu över, men för oss som är sparsamma anser inte jag att den här månaden har varit mycket fattigare än någon annan månad.

Jag och frun väntar fortfarande på att vårat andra barn ska komma, är beräknat till 31 januari, så det börjar närma sig.

Eftersom det snart kommer ett barn till så känner jag att jag vill investera i varsin spargris till barnen.
Frun ville ha snygga, designade sparbössor, men jag vill hellre ha den klassiska grisen, så vi får se vem som vinner den debatten.
Det gäller ju att börja lära barnen i tid.

Ska även bli intressant att se ifall vi kan hålla våran planerade sparkvot på 16%, det har kommit ett par oväntade utgifter, men jag hoppas att vi löser dessa ändå.

Hade planerat att köpa lite Nordea denna månaden, men istället har jag blivit intresserad utav att köpa Evolution Gaming, planen är att precis som med Starbreeze kunna sälja av dessa inom ett par år med god avkastning.
Naturligtvis skulle ju Evolution Gaming stiga 6,30% dagen innan jag tänkt att köpa den, men det blev köp från min sida ändå.

Ville ju från börja satsa mestadels på långsiktiga bolag och bygga upp en stabil portfölj, men jag känner att jag vill komplettera med ett par kortsiktiga innehav också.
Tror det kan bli lärorikt och spännande.

Sedan är det lite tråkigt med hur det går för H&M, både bolaget och aktien. Jag hade tänkt att fylla på den under året, men vet nu inte om jag ska avvakta och ta in ett annat bolag, eller fylla på nu när aktien är så låg.
Får suga på den karamellen ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar