fredag 13 januari 2017

Första utdelningen

Idag är det en historisk och stor dag, för idag har nämligen årets, och min första utdelning trillat in.
Det är Hemfosa som har delat ut, summan blev hela 18,90, vilket inte är så mycket just nu. Men det kommer bli kul att titta tillbaka på den här dagen om några år, då utdelningen är mycket högre.



Varför det står igår vet jag inte, fanns ej på kontot när jag tittade då.

Liten rolig grej just med Hemfosa:
På sätt och vis så äger jag byggnaden som både min vårdcentral och min tandläkare utför sin verksamhet i, eftersom att Hemfosa äger den.
Även några utav mina arbetskamrater tyckte det var lite roligt.

Det är lite skoj med sånt tycker jag, man har fått lite annat tänk nu när man börjat spara aktier, samt att man lär sig vad de olika bolagen äger och pysslar med.

5 kommentarer:

  1. Jättegrattis till din första utdelning, det är en stor milstolpe! Och precis som du säger, det blir riktigt roligt att kunna jämföra med tidigare års utdelningar längre fram.

    Känslan av att se vardagen annorlunda efter att jag började med aktier känner jag också igen, kan ofta få ett leende på läpparna när jag ser något innehav i arbete ute i vida världen.

    Stort lycka till på resan!

    //Humankapitalisten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mycket!
      Det kommer verkligen bli intressant att se hur mycket det ökar år för år.

      Radera
  2. Så jäkla najs med utdelning och grattis! Själv fick jag ut runt 12kr på den och efter utdelning ökade jag en hel del så nästa år kommer som du säger bli intressant. Hellre många små utdelningar än få stora imo!

    Åter igen grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Trevligt med ännu en som är glad över sin utdelning.
      Jag kommer nog öka den så småningom jag med.
      Vill gärna dela upp mina utdelningar över året, så nästa år hoppas jag få utdelning 10 av 12 månader.

      Radera
    2. Super!

      Inne på 3:e året med utd istället för chans och glans aktier :).

      Sitter på 3-5 utd aktier 12/12 månader nu, känns gött!

      //OlaSlayer

      Radera