söndag 26 mars 2017

Digital brevlåda

Idag tog jag och anslöt mig till en digital brevlåda.
Denna brevlåda ger dig möjligheten att få post från anslutna företag och myndigheter digitalt istället för i din fysiska brevlåda.
På skatteverkets hemsida annonserade de om den digitala brevlådan Kivra (länk).
Jag och frugan tog den, den duger säkert fint.
Där kan du även läsa mer om vilka du kan få post digitalt ifrån.

Det ger dig även möjligheten att få din skatteåterbäring lite tidigare än vanligt, innan påsk lovas det.

Sista dagen för att ansluta en digital brevlåda och få skatten tidigare är idag, 26 mars!

Att få skatten tidigare tycker åtminstone jag är fantastiskt, då jag har möjligheten att få spara undan pengarna ännu lite tidigare.

Det kan även vara skönt att få pengarna innan sommaren för att t ex använda dem till att finansera förberedelser inför sommmaren, så som resor, sommarkläder osv.

Min fruga exempelvis, vill gärna ha nya utemöbler, och det kan hon då få redan innan sommaren har börjat.
Vi ska naturligtvis kolla efter begagnade möbler då splitternya är onödigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar