måndag 20 mars 2017

Skattebesked 2017

Idag fick man möjligheten att se sitt preliminära skattebesked. Eftersom jag förra året fick restskatt så var jag såklart nyfiken på hur det gick i år.
Jag loggar in mig på appen och ser att så var inte fallet i år.
1090 kronor tillbaka.
Nöjd med detta ropade jag till frugan om beskedet.
Frugan ville då logga in för att se sitt.
Det dröjde inte länge innan hon ropade "Haha, jag får nästan 17000 tillbaka"

Jag tappade nästan hakan när hon sa det.
Nästan så jag ville vråla likt Broder Tuck i Robin Hood.



Vi har nu då bestämt att en större del utav dessa pengarna ska gå till vårat buffert sparande, så vi kan komma igång ordentligt med den.
En liten del ska även gå till att investera till portföljen.

Pengarna som blir över ska vi se till att använda under sommaren, och då hitta på någonting roligt med barnen. Vad det blir får vi se då.

Känns alltid lika härligt när man får tillbaka pengar istället för att behöva betala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar