lördag 18 februari 2017

Tillbaka till jobbet.

De 10 lediga arbetsdagarna som pappor får efter att ens barn har fötts är ovärderliga, och riktigt sköna. Det är fantastiskt härligt att få gå hemma och umgås med sin familj, samtidigt som man får betalt för det av försäkringskassan.
Det är sådana här tillfällen då man får känna på hur det är att vara som så många kallar det, fri.
Jag fick känna på det den gången jag var pappaledig i 5 månader med mitt förra barn också. Det var riktigt härligt att inte behöva ställa något larm på morgonen, gå upp lite sakta, för att sedan lugnt ta sig igenom morgonen medans man såg på när grannarna åkte i väg till jobbet.

Men på tisdag är det dags att gå tillbaka till jobbet, dagarna går ju så fort när man har roligt. Jag får se om det blir en längre pappaledighet senare på året, eller om jag väljer att spara lite dagar.

Eftersom jag inte behövt äta någon lunch på jobbet så har jag lyckats samla på mig en hel del matlådor under ledigheten, tror jag sparat undan 12-15 stycken, 6 stycken gjorde jag igår utav bortglömda kycklingdelar som hittades i frysen, frugan är inte så förtjust i kyckling så det passade bra att göra lådor av det. Är ju alltid bra att ha lite extra lådor i frysen.

Portföljen tar ju inte direkt ledigt, så den har fått jobba på för egen maskin.
Rapporterna fortsätter att flöda in, Evolution Gaming, Hemfosa och Starbreeze kom med bra rapporter, Swedish Match vsr lite sådär om jag förstått rätt.
Riktigt kul att se när det går bra för sina bolag.

Jag har börjat bygga om lite på bloggen igen, den här gången är det portfölj sidan som får sig en makeover. Det blir en bättre tabell med mer info, samt en graf som ska visa portföljvärdets utveckling varje månad.
Beräknad klar till nästa månadsrapport.

Portfölj och utdelningssidan kommer sedan uppdateras en gång i månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar