torsdag 17 november 2016

Uppdatering av bloggen och teknik inom vården.

Jag har nu uppdaterat bloggen lite genom att lägga till mina innehav på högersidan, samt deras utdelningsvärde ( syns ej på mobila enheter. Många visar just nu 0 i innehav, det beror ju självklart på att jag inte har köpt några aktier i just det bolaget än, men det går istället att se vad jag har för framtidsplaner. Just nu är det kanske inte så mycket att hurra för, men jag är ju bara i början på min resa. Det kommer bli roligt att följa utvecklingen i det här sparandet.

Förra gången skrev jag att ett Excel arbete skulle läggas upp på bloggen, men jag känner nu i efterhand att det inte ger så mycket för tillfället, utan det får istället bli vid årsrapporten som kommer att ske i december 2017.

Jag skulle även vilja ta upp något som nämndes i senaste avsnittet av podcasten #PrataPengar, avsnitt 46: Småbolagstips från Förvaltaren.
I det här avsnittet så hade Johan Torén blivit inbjuden, och han fick då frågan från en lyssnare på Twitter, "3 aktierekommendationer?" eller något liknande.
Torén nämnde då bolaget Doro, som tillverkar kommunikationsmedel för seniorer och människor med andra funktionsnedsättningar.
Han menar på det här är ett riktigt framtidsbolag då det kommer bli mer och mer pensionärer i framtiden, och att både seniorerna, handikappade och vårdpersonal kommer att ha nytta utav Doro's produkter.

Jag kan inte annat än att hålla med.

Det finns så mycket potential för teknik inom äldreomsorg och funktionshinder.
Dagens pensionärer är inte så insatta i teknik, och bryr sig inte om det heller då dem inte är uppväxta med teknik. Men 50, 60 och 70-talisterna använder sig till större delen utav teknik, och kommer troligtvis göra det på ålderns höst. Då är dem kanske i behov utav hjälpmedel anpassade för olika funktionsnedsättningar.

Sedan kan vi ju bara ta lite exempel inom äldreboende och hemtjänst.
Videotillsyn, värdeövervakning på distans så som puls, blodtryck, blodsocker, avancerade trygghetslarm.
Listan kan göras lång, men jag tror absolut att det finns oerhört stor potential i ett sånt här företag.
Jag kommer själv inte att köpa det just nu, då det inte passar in i min plan. Men om ett par år vet man aldrig hur det kan se ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar