lördag 26 november 2016

Novemberlönen

Alltid lika härligt när det är dags för löning och det klirrar till i kassan.
Den här månaden var det inte så farligt med räkningar, så jag lyckades stoppa undan 1500:- som åkte rakt in i Nobina.
Sedan blev det även 300:- in i Avanza zero till mig själv och 150:- till barnet.

Hade dock fått straffavgift på trafikskatten, fruktansvärt sura pengar det där då den ligger på 500:-, vansinnigt. Men på något sätt måste ju girigbukarna skrapa ihop sina pengar från oss stackars skattebetalare.

Det börjar även närma sig jul, vilket alltid är trevligt.
Vi vuxna brukar inte köpa julklappar till varandra, vilket jag tycker är väldigt bra. Vuxna människor med en inkomst kan ju faktiskt köpa saker till sig själv.
Men självklart ska min dotter få julklappar, kan ju inte låta min egen snikenhet gå ut över barnen.
Frågan är bara vad det blir för klapp i år, det tål att tänka på.

Uppdaterade innehavs listan då den fyllts på lite.
Kommer bli ändringar sedan då bolagen uppdaterar sina utdelningar för 2017, antar att de gör det vid årsstämman?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar