söndag 13 november 2016

Löneförhöjning och avslutat begär.

Sparandet tuffar på fint, trots att det varit kallt och halt ute envisas jag med att ta cykeln till jobbet varje dag.
Varför slösa bensin när man bara har 6 km till jobbet? Nä då cyklar jag hellre, tar ju bara 20 minuter.

Jag har även lyckats sluta snusa, det har nu gått en vecka sedan jag tog någon, var bra mycket enklare än jag trodde. Kände inte alls något besvär eller jobbigt sug.
Detta kommer ju då som tidigare sagts, ge mig ca 500:- extra i sparande, vilket jag tycker är väldigt bra.

Sedan har jag även fått löneförhöjning med en ganska bra summa enligt mig, en hel tusenlapp extra.
Eftersom den nya lönen började gälla redan i maj i år så kommer jag få löneförhöjningen retroaktivt nu i december, det är hela 8000:- innan skatt.

Så man kan väl säga att det blir ett bra sista kvartal på det här året.

Jag håller även på att bygga upp strukturen för hur min utdelningsportfölj ska se ut de kommande åren, har valt ut 13 bolag jag kommer att dela upp under året, där jag varje månad betalar in ett större belopp till ett bolag, samt ett mindre belopp i ett annat bolag.
Kommer att lägga ut mitt vackra excel arbete i början på nästa månad troligtvis, så fort den är färdig.

Enligt mina uträkningar kommer jag kunna ha ca 20 000:- i utdelningar om ca 20-25 år, så det här är som sagt långsiktiga planer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar