fredag 28 juli 2017

"Så här kan alla svenskar bli miljonärer" - Recension

Jag har läst lite böcker under året, och planerar att läsa några till.
 Så jag tänkte därför skriva lite kort om de böckerna jag läst, vad de handlar om och vad jag tyckte.

Jag börjar med en bok som jag tror många redan har läst eller åtminstone känner till, men det kan ju hända att det är några här som inte känner till den och blir intresserade utav att läsa boken.

Titelinformation

Titel:
 "Såhär kan alla svenskar bli miljonärer"

Författare:
Per H Börjesson

Cirka pris: 53 kr hos Adlibris, Länk.

Om boken




I den här boken så går Per B igenom några enkla principer som ska kunna få vem som helst att bli miljonär.


Spara 10% till dig själv först.
Ha lägre kostnader än intäkter
Ränta-på-ränta
Köp och behåll aktier
Var kritisk med information


Sedan kommer en del där Per går igenom de olika sparformerna, så som amortering, aktier, fonder och många fler, samt vad han tycker och tänker och om det är någonting som är värt att satsa på eller inte enligt honom.

Vad jag tyckte

Jag tycker att det är en utmärkt nybörjarbok för den som vill komma igång med sitt sparande och lära sig grunderna i hur man ska tänka när man sparar i aktier och fonder och vad man bör undvika.
Följer du dessa råden så går du i rätt riktning för att en dag bli miljonär.

Per B sitter som VD i Spiltan, som har fonder som avkastat bra igenom åren, så jag tror ändå att hans ord är ganska solida.

Boken innehåller bra råd och åsikter, så har du en vän eller bekant som är intresserad av att börja spara, be dem låna hem den här boken.

Betyg:

4/5



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar