måndag 24 oktober 2016

Introduktion

Jag är en man på 26 år, gift med ett barn på 2 år samt ännu ett barn påväg. Jobbar som umdersköterska inom kommunen och har nyligen börjat intressera mig för sparande och börsen.
Jag har skapat den här bloggen i hopp om att kunna motivera mig själv till att fortsätta mitt sparande och få struktur i det hela, för att på så vis undvika att bli fattigpensionär.

Det är inte helt lätt att spara pengar när man är en kommunalanställd undersköterska, lönen är ju som dom flesta vet inte den bästa.
Sedan att man har småbarn på det också försvårar det hela mer då det alltid kommer nya utgifter.

Men jag vill kunna bevisa att det går ändå.

Hur ska jag då gå tillväga?

  • Månadsspara i aktier och fonder
  • Ta bort onödiga utgifter 
  • Hålla kostnaderna nere
Sedan kommer jag säkerligen lära mig nya knep under denna långa resa och finslipa mitt sparande.
Sparandet är ju ett maraton, och inget 100 meters lopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar